dnes je 26.4.2024

Input:

Poskytovatel služeb rutinního charakteru

11.12.2017, , Zdroj: Verlag DashöferDoba čtení: 2 minuty

3.4.1
Poskytovatel služeb rutinního charakteru

Ing. Michal Jelínek Ph.D.

Rutinními službami se rozumí činnosti, které pro své podnikání potřebuje každá fungující společnost, ačkoliv přímo nesouvisí s jejím hlavním předmětem podnikání. Z důvodu snižování nákladů se společnosti stále častěji rozhodují koncentrovat se na svou hlavní činnost a vedlejší činnosti delegují na externí specializované subjekty. Tato metoda, tzv. outsourcing, se rozšířila v 70. a 80. letech minulého století a stala se nedílnou součástí podnikových procesů většiny velkých mezinárodních společností.

Outsourcing bývá nejčastěji využíván v následujících oblastech:

• Informační technologie

• Stravování

• Ostraha objektů

• Public relations

• Obchod

• Výzkum a vývoj

• Účetnictví

• Úklid a údržba prostor

• Personální řízení

• Marketing

• Logistika

Společnost, která poskytuje outsourcing, je považována za poskytovatele služeb rutinního charakteru. Díky specializaci je možné tyto činnosti provádět s nižšími náklady a vyšší kvalitou, což lze považovat za hlavní výhodu outsourcingu. Mezi základní nevýhody patří horší kontrolovatelnost či vyšší riziko úniku tajných informací.

Poskytovatele služeb rutinního charakteru lze rozdělit na 3 obecné skupiny:

• smluvní poskytovatel služeb,

• poskytovatel sofistikovaných služeb,

• centrum sdílených služeb.

Rozdíl mezi smluvním

Nahrávám...
Nahrávám...